Balansdans

Balansdans

Afbeelding

Uitgangspositie: Ruiterstand (voeten heupbreed)
  1. Handen op de buik
  2. Laat los, naast de benen
  3. Draai handen open en breng de armen via zij omhoog tot boven het hoofd (verzamel)
  4. Laat de handen zakken voor het hoofd, borst en buik
  5. Breng het gewicht op links
  6. Stap rechts uit naar voor (kleine boogstand) , breng de armen via voor omhoog (metaalelement) verplaats het gewicht ook naar voor
  7. Breng het gewicht terug naar achter en laat de handen weer zakken voor de borst omlaag
  8. Til handen op (handpalmen op) naar de borst (vuurelement) en duw de handen naar voor, tegelijkertijd breng je het gewicht naar voor
  9. Breng de handen via de zij omlaag, tegelijkertijd breng je het gewicht weer naar achter
  10. Maak driehoekje tussen wijsvingers en duimen op navelhoogte en tegelijkertijd breng je het gewicht naar voor
  11. draai naar de open kant (links, aarde element) gewicht blijft voor
  12. en breng het gewicht naar achter, draai de navel weer terug en schuif je rechterbeen been terug

Herhaal alles nu met je linkerbeen voor, bij 11 draai je nu naar rechts.

Veel succes;-)

 

  • Nieuwe workshops

Chinese wijsheid: Wees niet bang om langzaam voorwaarts te gaan, Wees alleen bang om stil te staan
LAU TSE (570-490 V.C.) - Chinees filosoof